2010年1月7日星期四

走为上策

终于可以离开这失去军心的军队了。
心里的大石总算放下了很多。
将军也没挽留我的意思。
他这样的举动,更印证了我心想的。
我觉得一点都不意外。
今天在军队里,还是看到令我不快的事。
总是大吵大闹的,好像全世界都亏欠他那样。
真的有必要如此吗?
越看越不顺眼了。
真替被欺负的同僚感到同情。
可是,我无能为力,我只是一个快离开的士兵。


今天我看到的,是一批死气沉沉的队伍。
今天干活时还是一样受到处处阻栏。做什么都不能。
队中的规矩太多,做事是要变通的。
不是光跟着死规矩在跑。
简直像牛一样。我当教练多年,常教学生如何变通。
可是,心里一直怕这样,怕那样。保持原状,以不变应万变。
不变又怎能通呢?
有时候很简单的事都要禀告上级。
浪费时间。

军队里面,上上下下都一盘散沙。
有人问我,在这里那么久了,有什么宝贵的意见呢?
我只能送你几个字。
前途茫茫,走为上策。

10 条评论:

  1. 一盘散沙,一击即中,
    满口条规,扯线娃娃。

    回复删除
  2. 什么东西都要留后路!!!

    回复删除
  3. 匿名2 and 匿名4 u are the stupidest commentors. same person. So angry for what. chill la man!all will know that u r de rediculous boss. 后路 is meant for those who intended to use back that road one. Ronald doesnt need 后路 with u. Pls back off la bastard

    回复删除
  4. ronald, 真不好意思,我们的留言被老板看见了.虽然你只是抒发心情,可是由于我们有感而发,老板非常不满意.可能他觉得你把他的军队气氛搞砸了,其实,军队士气不可能因为你的一片故事而变成低落,军队的士气是将军的掌控的,他只不过借题发挥而已.老板将小气,他又常常读你的部落格,他可能借此借口不给你bonus,不是吗?你知道拉,他数学好叻!不过,老板应该读读以下labour law网站.
    http://www.paralegaladvice.org.za/docs/chap08/02.html

    Bonus pay
    'Bonus pay' means money paid to workers which is over and above their wages and overtime money. The law does not say that an employer must pay a bonus to workers. This is 'extra' money. It is usually paid out at the end of the year, for example, for good performance during the year, or for targets reached in production of goods.

    Bonus pay must be paid in these cases:

    if an employer gave a bonus to the workers at the end of every year in the past
    The employer created an 'expectation' in the workers that they will get a bonus every year. And it has become the custom to get the bonus. The workers then have a right to demand the same bonus every year. If the employer suddenly decides not to give a bonus, the workers can claim the bonus as a common law right.
    if it says in a contract of employment that the worker will get a bonus
    Then the employer must pay the bonus as agreed (unless it depends on the worker doing something which the worker did not do). For example, if a contract of employment says that an employer must pay a 13th cheque to a worker then the employer must pay this.

    我们之前都有花红,以劳工法令,他是不能因为员工即将离职而以此借口不给你的.花红是根据于你上年的工作表现,不是你下个月还有没有服务.写部落是一个健康抒发心情的方法,与个人工作表现无关,到访的读者的意见是很个人的,你理不得,要是老板他真的那么无情和孤寒,不明白事理,那么,我只能说, 我们都待不下去了,你所说的真面目, 我们等着瞧.

    在次和你说声不好意思!希望你有心理准备!

    有感而发者

    回复删除
  5. Your Intention showed is useless!!!
    Do you know what you really doing now? What is the point of you doing this kind of ridiculous things here?

    回复删除
  6. What intention did you meant? Author is just narrating his own blog here. Now who is the one ridiculous, all reader knew it. U dun even need to mention bout it. Writting blog is ridiculous? Come on man, dont joke! If everyone like u, taking each step also need intention, then life would be sux. Urs is sux? 可悲!

    Storyman

    回复删除
  7. 各位,我再次声明,我在这里写东西并没有要伤害任何人。我写什么应该是我的自由,不是吗?我没强逼你们来我的地方,我也没要你们一定留言。也没要你们在这里互相对峙。
    这里是我的部落格,是属于我的网站,是很个人的。
    而且,我没有指名道姓说是谁。如果有人看了这篇文章,认为我在写的是关于他的。这是他自己做贼心虚,不打自招。
    在此,我想向对这篇文章带来影响的人说声不好意思。
    我没想到会带来这样的结果。
    如果你们不喜欢这里,请你们别再来。
    因为,在这里我只欢迎喜欢这里的人。
    谢谢!

    回复删除
  8. Oii gaM gik meh..?

    回复删除